מוצא מוזיאון

Museu de Lleida: diocesà i comarcal

Església de Sant Llorenç de Lleida

L’església de Sant Llorenç, uns dels enclavaments patrimonials emblemàtics de la ciutat de Lleida.

L’església de Sant Llorenç és un dels monuments emblemàtics de la ciutat de Lleida. Situada a tocar del museu, al bell mig d’un dels barris medievals amb més presència de l’artesanat, el temple esdevé rellevant per la magnificència de la seva arquitectura, en la qual es fonen el romànic i el gòtic; i pel patrimoni que custodia al seu interior, amb un impressionant conjunt de retaules en pedra de l’Escola de Lleida del segle XIV, i diferents pintures i escultures gòtiques procedents de la col·lecció del museu.

Hi destaca el retaule major dedicat a sant Llorenç, obra de Bartomeu de Robió i el seu taller, que també va executar el de sant Pere i el de santa Llúcia. Igualment rellevant és el dedicat a santa Úrsula, obra del taller de Jaume Cascalls. A l’església es conserva també la Mare de Déu dels Fillols, originària de la Seu Vella de Lleida, i la Mare de Déu de Saidí, entre altres obres escultòriques. En l’àmbit de la pintura hi destaca el sant Blai d’Algaió, obra de Jaume Ferrer II.

מפה

מידע