מוצא מוזיאון

Museu de la Noguera

Centre d'interpretació de l'or del Segre

Basat en l'explotació aurífera del riu Segre s'hi podrà viure l'experiència d'un vell buscador d'or.

El Centre d'interpretació de l'or del Segre és un espai que va més enllà del recorregut per la història de l’explotació de l’or al riu Segre, perquè convida el visitant a viure l'experiència dels autèntics buscadors d’or. Amb l'ambientació d'un bosc de ribera i el soroll del riu de fons, diferents plafons i vitrines permeten endinsar-se en el coneixement de l'explotació de l'or al Segre, que tingué moments d'especial activitat en època andalusina i durant els segles XVI i XVII. La recerca d'or es realitza a les sales dels safareigs on, amb l'ajuda d'un àbac, es pot realitzar una activitat única, emocionant i irrepetible en la qual s’aprèn a separar l'or de l'arena i a extreure'n les palletes d'or pur, que el visitant s'endú a casa. El centre disposa d'un espai especialment dedicat al públic infantil, en el qual l'experiència de l'or s'explica a través de llegendes i històries inspirades en la recerca i el valor de l'or.

שדות

<p><strong><span style="font-weight: 400;">L&rsquo;espai expositiu permet fer un recorregut per l&rsquo;explotaci&oacute; del riu Segre al llarg de la hist&ograve;ria.</span></strong></p>
La producció de l’or al riu Segre
<p><strong><span style="font-weight: 400;">Als safarejos es realitzen tallers de recerca d&rsquo;or amb l&rsquo;ajuda d&rsquo;un &agrave;bac.</span></strong></p>