מוצא מוזיאון

Museu de l’Art de la Pell

Revestiment mural

Fragment de revestiment mural, segle XVI, pell daurada, policromada i ferretejada, 62 × 85 cm, Espanya. Museu de l’Art de la Pell. Vic.

Fragment de revestiment mural de guadamassil, fruit de la unió de dues peces de pell de dimensions diferents i cosides entre elles. La pell fou inicialment platejada, posteriorment pintada amb color daurat i finalment policromada i ferretejada. El motiu principal es presenta en to daurat sobre un fons marró. La decoració forma una trama o sanefa de línies sinuoses entrellaçades formant un enreixat amb motius florals al centre. El disseny, clar i simple, és de tradició gòtica amb influències morisques. La decoració és un reflex dels teixits i brocats més característics del període en qual es va fabricar.