מוצא מוזיאון

Museu d'Arqueologia de Catalunya - Barcelona

Mosaic de les Tres Gràcies

El mosaic de les tres Gràcies, procedent de l’antic convent de l’Ensenyança (Barcelona). Està datat entre els segle III-IV dC. Museu d'Arqueologia de Catalunya. Barcelona.

Les tres Gràcies apareixen nues sobre un fons blau i un sòl de color siena. La figura central està d’esquenes i amb el braços cobreix els pits de les seves companyes al deixar-los descansar sobre les seves espatlles. Les figures laterals duen a les mans dues roses amb fulles i tija.

En la mitologia clàssica, les tres Gràcies o Càrites (Eufròsine, Talia i Aglaia) representaven l’alegria i la bellesa, i formaven part dels seguicis d’Apol·lo o de Venus. Apareixien amb una rosa, una branca de murtra o una poma a les mans, com a símbols inspiradors de les arts.