מוצא מוזיאון

Museu d’Història de Catalunya

Catalunya.cat: Retrat de la Catalunya contemporània, 1980-2007. De la transició als nostres dies

Catalunya.cat: Retrat de la Catalunya contemporània, 1980-2007. Fotografia de Pep Parer.

La societat catalana ha viscut, des del 1980, el període d’autogovern polític més llarg de la seva història contemporània. Al mateix temps, Catalunya ha crescut demogràficament, s’ha diversificat socialment i culturalment de manera extraordinària, i el seu territori ha experimentat una profunda transformació, amb la millora de la xarxa d’infraestructures, la protecció del medi ambient i els serveis de l’estat del benestar. Avui som més, més vells i més diversos, amb més autonomia, amb una economia més competitiva, amb més equipaments públics… Però, gaudim dels mateixos drets? Tenim les mateixes oportunitats? Estem més satisfets?

L’àmbit mostra una projecció audiovisual de llarga durada que, sota el títol Catalunya.cat, presenta de manera sintètica la trajectòria històrica general de la societat catalana, des de la mort de Franco fins a l’actualitat, sense oblidar la seva estreta interrelació amb la dinàmica històrica del conjunt de l’Estat espanyol i de la resta del món.

El Museu convida finalment el visitant a participar en un qüestionari interactiu al voltant d’algunes preguntes clau sobre l’evolució de la societat catalana contemporània.