מוצא מוזיאון

Museu d’Història de Catalunya

Retrat d’Enric Prat de la Riba

Retrat d’Enric Prat de la Riba, Ismael Smith, 1917. Museu d’Història de Catalunya. Fotografia de Pep Parer.

Retrat d’Enric Prat de la Riba, president de la Mancomunitat de Catalunya (1914-1917), és una escultura feta per l’artista Ismael Smith el 1917, any de la mort del polític. Aquesta obra va restar desapareguda durant anys, de la mateixa manera que molta de la producció artística de Smith. Probablement era una de les que hi havia al seu taller del carrer del Call de Barcelona i que es va perdre durant la Guerra Civil. Aquest retrat posa de manifest l’habilitat i el talent de Smith en l’escultura.

És una obra de gran valor històric i artístic, executada sobre guix, que conserva restes de la policromia original en tons verds i blaus. Aquesta obra de gran format, que s’emmarca en la línia més expressionista de l’artista, no va ser l’única que Smith va realitzar. D’aquestes característiques, se’n coneixen dos retrats més, el dedicat al polític Francesc Cambó i el del músic Enric Granados.