מוצא מוזיאון

Museu d'Art de Girona

Xilografies de la impremta Carreras

Xilografies de la impremta Carreras, segles XVIII- XIX. Fusta, 195 x 88 cm. Impremta Carreras, Girona. Museu d'Art de Girona - Fons d'Art Diputació de Girona.

El Museu d’Art de Girona conserva un dels fons de matrius xilogràfiques —gravats a la fusta— més importants d’Europa, amb més de 2.100 exemplars. La col·lecció, adquirida per la Diputació de Girona l’any 1986, prové de l’antiga impremta gironina Tipografia Carreras, fundada el 1860 i activa fins al 1952. Els Carreras van ser els darrers impressors gironins, hereus d’antigues nissagues establertes a Girona des del segle XVII a les quals van anar adquirint eines i matrius. La utilització d’aquestes matrius es va perllongar fins a mitjan segle XX, motiu pel qual aquest fons resulta encara més excepcional. El conjunt, extens i molt variat, és representatiu de la imatgeria popular catalana, que al llarg de 300 anys va il·lustrar un ampli ventall de llibres, documents i estampes populars.