מוצא מוזיאון

Museu d'Art de Girona

Retaule de Sant Pere de Púbol

Retaule de Sant Pere de Púbol, Bernat Martorell, 1437. Pintura al tremp sobre fusta, 490 x 370 cm. Església de Sant Pere de Púbol. Museu d'Art de Girona - Fons Bisbat de Girona.

El retaule de Sant Pere de Púbol és obra del pintor Bernat Martorell, qui el va realitzar pels volts del 1437. Procedent de l'església parroquial de Sant Pere de Púbol, constitueix una de les peces més remarcables del gòtic català. A la taula central apareixen els comitents de l'obra: Bernat de Corbera, la seva esposa Margarida de Campllong i el seu fill Francesc. Es pot observar un dibuix preparatori trobat a l’anvers del retaule que ajuda a entendre el procés de creació del pintor.