מוצא מוזיאון

Museu-Arxiu Municipal de Calella

Balança de la farmàcia Barri

Balança de marbre de principis del segle XX utilitzada a la farmàcia Barri. Museu-Arxiu Municipal de Calella.

La farmàcia Barri, de principis del segle XX i propietat de Lluís Barri i Caballé, ha estat recreada al museu amb tot luxe de detalls. Aquesta balança de marbre i metall formava part dels utensilis que facilitaven la tasca del farmacèutic. Encara avui se’n pot veure la marca: Vellar Barcelona. El model segueix estèticament la forma Béranger, un tipus de balança que va reduir els fregaments als plats. Posteriorment, aquestes balances serien substituïdes per les automàtiques i, actualment, per les que ja tenen components electrònics.