מוצא מוזיאון

Monestir de Sant Esteve de Banyoles

Retaule de Nostra Senyora de l’Escala

Detall de dues escenes del retaule, amb la mort i l’Assumpció de Maria, segle XV. Fotografia de Baldiri Barat. Monestir de Sant Esteve de Banyoles. Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles.

Situat a l’altar major de l’església de Sant Esteve, el retaule gòtic de Nostra Senyora de l’Escala és obra de Joan Antigó, conegut com a mestre de Banyoles, que l’elaborà entre els anys 1437 i 1439. El retaule està compost per cinc cossos verticals: els quatre laterals presenten escenes de la vida de la Verge Maria, mentre que el central acull una escultura policromada d’alabastre de la Mare de Déu, del segle XIV. El cost del retaule va ser de 200 florins.