מוצא מוזיאון

Espai d’Art Cinètic Jordi Pericot

El moviment per la reflexió. Miralls guerxos (1965-1968)

El moviment per la reflexió. Miralls guerxos (1965-1968).

El moviment per la reflexió. Miralls guerxos (1965-1968).

Aquesta etapa cinètica pròpiament dita correspon als anomenats miralls guerxos, terme creat per Alexandre Cirici Pellicer per fer referència a les obres, la majoria peces de gran format, que es componen d’estructures tortes (d’aquí ve el nom) d’acer i planxes policromades. L’ús d’aquests materials està estretament condicionat a les seves possibilitats expressives i d’interdependència entre forma, color i espai. Les planxes polides d’acer inoxidable permeten estudiar la reflexió per provocar una percepció inèdita de l’espai. És a dir, la idea fonamental és reflectir una imatge determinada en acer ondulat, al qual s’afegeixen estructures de fusta pintades que generen efectes de color i de relleu.

Per elaborar aquestes estructures, va ser bàsica la influència dels quadri specchianti, de Michelangelo Pistoletto, obres fetes amb planxes d’acer, que Pericot va poder observar a la Galerie Ileana Sonnabend de París, l’any 1964 i a finals del 1967. Els efectes del reflex, tant en les obres de Pistoletto com en els miralls guerxos (superfícies d’acer inoxidable polit ondulat), eren supeditats al moviment de l’espectador. Pericot els exposa a la primera MENTE (Mostra Espanyola de Noves Tendències Estètiques) l’any 1968.

scroll to top icon