Cercador de museus i localitats

Vil·la romana dels Munts

Pintura amb representació d’Oceà

Pintura amb inscripció i representació del déu Oceà, segle II dC, 160 × 94,5 cm. Vil·la romana dels Munts, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

Pintura mural amb la representació del déu Oceà. Decorava el frontal d’una font, situada en una de les habitacions de la vil·la. Hi apareix el déu envoltat de fauna marina i una inscripció en tabula ansata.

La inscripció commemora la construcció d’una cisterna amb font promoguda per Cai Valeri Aviti i Faustina, a la vil·la dels Munts. S’hi indica, també, l’altura, amplada i longitud en peus, i la capacitat en mensurae. Equivaldria a uns 3,85 m d’amplada, 5,03 de llargària i 2,96 de profunditat, i una capacitat d’uns 18.564 litres.