Cercador de museus i localitats

Tinglado 4

2. El domini de la Mediterrània: Hispània en l’òrbita del món romà

A finals del segle III aC, Roma i Cartago pugnaven, un cop més, pel domini de la part occidental de la Mediterrània. En aquest context d’enfrontament bèl·lic, la península Ibèrica –la Hispània dels romans– en va esdevenir un dels principals escenaris.

A l’inici de l’enfrontament, tropes romanes que comandaven els germans Escipió hi desembarquen l’any 218 aC i estableixen un primer campament militar a les proximitats d’un assentament ibèric precedent, situat al costat de la desembocadura del riu Francolí, el Tulcis dels romans. L’emplaçament escollit responia a les necessitats estratègiques del moment: una ràpida comunicació amb la península Itàlica per via marítima i terrestre i una sòlida posició de control del territori i de les principals rutes de comunicació.

La presència del riu, d’una badia portuària i d’un poblat indígena, juntament amb la riquesa hídrica del subsol i el clima benigne, foren altres arguments que expliquen l’arribada dels romans i la formació d’un campament que esdevindrà permanent i base incipient del que serà, amb el temps, Tàrraco, la primera ciutat romana fundada a la península Ibèrica, i base d’operacions de la conquesta romana d'Hispània.

AUDIOGUIA

02. Romana sense haver nascut a Roma

Escolta l'audioguia d'aquest museu

Tots els àudios disponibles