Cercador de museus

Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere

Retaule barroc. Capella de Sant Valentí, segle XVII

Retaule barroc, probablement de finals del segle XVII, capella de Sant Valentí de l’església de Sant Pere. Foto: Teresa Llordés

Primer retaule barroc de l’església de Sant Pere, avui en dia instal·lat a la capella de Sant Valentí. Referències de 1689-1699 el situen en aquest espai.

Únic retaule barroc conservat a Terrassa, és de grans dimensions, però sols se’n conserva l’arquitectura original amb daurats, columnes salomòniques, àngels, querubins i motius vegetals.

Se’n coneix una imatge antiga que permet veure que a les fornícules hi havia les imatges de sant Valentí, sant Server, sant Josep, sant Julià i sant Antoni.

A la predel·la, hi ha un relleu amb l’emblema de sant Pere: les claus creuades i la tiara pontifical.