Cercador de museus

Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere

Pintura mural dedicada al martiri de sant Tomàs Becket, segles XII-XIII

Pintura mural romànica del martiri de sant Tomàs Becket (detall), segles XII-XIII. Foto: Museu de Terrassa

Santa Maria es va consagrar l’1 de gener de 1112.

Les pintures de la fornícula del transsepte sud estan dedicades al martiri de sant Tomàs Becket, arquebisbe de Canterbury, assassinat per homes armats del rei Enric II d’Anglaterra, el 29 de desembre de 1170. La mort fou el resultat dels conflictes socials i polítics entre Becket i el rei.

El 1173, el papa Alexandre III el va canonitzar cosa que va provocar la ràpida difusió del seu culte. El fet que Becket fos canonge agustinià va influir en la tria d’aquesta temàtica. Per motius estilístics, es relaciona amb el mestre d’Espinelves i es data de principis del segle XIII.