Imatge de Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver Imatge de Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver

Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver

1. El Museu i Poblat de Ca n’Oliver és un conjunt patrimonial clau per conèixer la cultura ibèrica laietana. S’hi exposen més de cinc-cents objectes trobats a les excavacions arqueològiques dels jaciments de Cerdanyola, la majoria procedents de Ca n’Oliver.

Està dividit en dues plantes: a la planta baixa hi ha els magatzems, la biblioteca i la part tècnica, i al primer pis, dues sales d’exposició. La visita a l’exposició permanent «Cerdanyola, terra d’ibers» és un viatge per descobrir qui eren els ibers, com vivien, com s’organitzaven i per què va desaparèixer la seva cultura.

D’altra banda, al poblat, habitat entre els segles VI i I aC, es poden veure més de 6.000 metres quadrats de restes arqueològiques recuperades i tres edificis reconstruïts. La passejada pel poblat és una porta oberta al passat, a l’evolució d’aquest assentament ibèric i a la vida quotidiana dels ibers que van habitar aquestes terres.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt