Imatge de Museu Episcopal de Vic. MEV Imatge de Museu Episcopal de Vic. MEV

Museu Episcopal de Vic. MEV

El Museu Episcopal de Vic (MEV), inaugurat l’any 1891, està situat en un edifici contemporani al centre històric de Vic. Acull una de les millors col·leccions d’art medieval d’Europa, amb obres mestres de pintura i escultura del romànic i gòtic català. Les col·leccions d’orfebreria, teixit, forja, vidre i ceràmica ofereixen un recorregut complet per la història de l’art litúrgic i les arts decoratives a Catalunya. S’hi exposen més de 29.000 peces.

Les sales del romànic i del gòtic acullen les obres més preuades i que han projectat el Museu Episcopal més enllà de les nostres fronteres. D’època romànica destaquen el davallament d’Erill la Vall, el baldaquí de la Vall de Ribes i un important conjunt de frontals d’altar. De la col·lecció del gòtic sobresurten la marededéu de Boixadors, el retaule de Bernat Saulet i les obres dels millors pintors catalans d’aquest període, com Lluís Borrassà, Bernat Martorell o Jaume Huguet.

Última actualització: 10/04/2024