Imatge de Museu Diocesà i Comarcal de Solsona Imatge de Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

El Museu Diocesà i Comarcal de Solsona té el seu origen l’any 1896, quan el bisbe Ramon Riu i Cabanes, impulsat pel desig de salvaguarda i difusió del patrimoni del bisbat, va inaugurar el Musaeum Archaelogicum de Solsona, que es va convertir en un dels primers museus diocesans de Catalunya. A la primera meitat del segle XX va experimentar un gran creixement amb la nova secció de prehistòria. Ubicat al Palau Episcopal, va ser íntegrament renovat durant els anys vuitanta sota el patronatge del bisbat de Solsona, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Solsona. El bisbat va aportar el seu fons, la Generalitat material arqueològic de la comarca del Solsonès i l’ajuntament la seva col·lecció etnogràfica. Conté col·leccions pluridisciplinàries del patrimoni historicoartístic de les comarques que integren el bisbat de Solsona, des del neolític fins al segle XX. Hi ha exponents de variades tècniques artístiques, pintura, escultura, orfebreria, teixits, ceràmica, forja, metal·listeria...

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt