Imatge de Museu del Monestir de Sant Cugat Imatge de Museu del Monestir de Sant Cugat

Museu del Monestir de Sant Cugat

L’antic monestir de Sant Cugat d’Octavià és la seu central i més emblemàtica dels Museus de Sant Cugat, inaugurats l’any 2003.

El claustre i les antigues dependències monàstiques acullen una exposició permanent que explica la fundació del monestir, la vida dels monjos, i l’evolució arquitectònica del conjunt monumental, entre d’altres.

La fundació del monestir es situa al segle IX, en el context de l’expansió del monaquisme benedictí als comtats catalans sota l’impuls de la monarquia franca.

Durant els segles X i XI la comunitat de Sant Cugat experimentà un notable creixement, arribant a convertir-se en el monestir més poderós del comtat de Barcelona. L’any 1931 va ser declarat Bé Cultural d’Interès Nacional.

Des de la seva fundació fins a l’actualitat el monestir ha estat objecte de successives transformacions arquitectòniques. En destaquen, principalment, el seu claustre romànic, amb 144 capitells originals, i l’església abacial, on es pot apreciar la transició del romànic al gòtic.

Última actualització: 10/04/2024