Imatge de Museu de Lleida: diocesà i comarcal Imatge de Museu de Lleida: diocesà i comarcal

Museu de Lleida: diocesà i comarcal

El museu acull les dues grans col·leccions centenàries de la ciutat de Lleida: l’arqueològica, procedent de l’Institut d’Estudis Ilerdencs i hereva de l’antic Museu d’Antiguitats, creat el 1868; i l’artística, que havia conformat l’antic Museu Diocesà de Lleida, fundat el 1893. A més, avui el museu integra el fons aportat pel capítol de la catedral de Lleida, així com alguns dipòsits de la Generalitat de Catalunya, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu d’Arqueologia de Catalunya i d’alguns particulars.

L’exposició permanent reuneix gairebé mil objectes que permeten un recorregut per la història i el patrimoni d’un ampli territori que té la ciutat de Lleida com a capital natural. L’objectiu fonamental del museu és oferir servei al territori de procedència de les col·leccions, el de l’antiga diòcesi lleidatana i el de la regió històrica del pla de Lleida, amb vocació de ser un centre de promoció i posada en valor dels fenòmens patrimonials d’aquest àmbit territorial d’actuació.

Última actualització: 10/04/2024