Imatge de Museu de les Mines de Cercs Imatge de Museu de les Mines de Cercs

El Museu de les Mines de Cercs, dedicat monogràficament al carbó, és un museu de tècnica i d’història i, al mateix temps, vol ser un centre d’interpretació per explicar i donar a conèixer les múltiples i estretes relacions entre aquest combustible fòssil i l’entorn geològic, paisatgístic, econòmic i humà de l’Alt Berguedà. Avui, l’activitat minera a la comarca del Berguedà ha desaparegut, per això el museu es defineix com un centre d’interpretació que relaciona la tècnica i la història.

La visita

La visita al MMC comença a la planta baixa del museu amb la projecció d’un audiovisual dedicat a explicar els 140 anys de la mineria al Berguedà i la visita a les dues sales d’exposició permanent: la dedicada al tema del carbó amb objectes tècnics –característiques del carbó, tipus d’explotacions, magatzems, tallers, transport i usos i aplicacions-, i la de la vida quotidiana, centrada en temes socials: la vida a la colònia minera, el treball de les dones, el dispensari i l’escola, l’empresa i els treballadors i l’habitatge miner.

La visita continua a l’interior de la mina Sant Romà on es pot conèixer mitjançant escenografies i en l’espai emblemàtic i original de la galeria, l’evolució tècnica i els canvis en les condicions de treball al llarg del 150 anys. Els visitants són introduíts a l’interior de la galeria amb un ferrocarril miner i quan s’arriba al fons de la galeria els visitants fan el trajecte de sortida a peu,acompanyats de monitors. Es tracta d’un itinerari cronològic: des del l’any 1861, l’època del treball manual, fins als nostres dies,amb la mecanització definitiva de la mina.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt