Imatge de Museu de l'Art de la Pell Imatge de Museu de l'Art de la Pell

Museu de l'Art de la Pell

El Museu de l’Art de la Pell es va inaugurar el 1996. Acull la col·lecció aplegada per l’adober vigatà Andreu Colomer Munmany, amant de l’art i del seu ofici, afició que el portà a la recerca d’objectes d’art de pell.

S’hi exhibeix una col·lecció centrada en objectes elaborats totalment o parcialment amb pell. La tipologia de les peces és heterogènia: baguls, paravents, arquimeses, cadires, selles de muntar, figures de teatre d’ombres, etc.

Les obres, de gran riquesa artística, són de procedència i èpoques molt diverses i mostren una gran varietat de tècniques del treball de la pell. Hi destaca la tècnica del guadamassil (pell daurada i policromada), utilitzada per a la confecció de revestiments murals, frontals d’altar, paravents, etc. També cal remarcar l’aplicació del cordovà (pell de cabra de gran qualitat) en arquetes i caixes.

Última actualització: 10/04/2024