Imatge de Museu de Guissona Eduard Camps i Cava Imatge de Museu de Guissona Eduard Camps i Cava

El setembre de 2011 el Museu de Guissona Eduard Camps i Cava es va renovar en la planta baixa de l’antiga Fassina Mercadé, al costat del les dues hectàrees que formen el parc arqueològic de la ciutat romana de Iesso.

L’espai expositiu del Museu de Guissona permet conèixer el procés de romanització de l’interior de Catalunya, així com l’evolució política, social i econòmica de la ciutat romana de Iesso, fundada al voltant de l’any 100 aC i que va estar activa, i sense discontinuïtat, fins al segle VI dC. El visitant coneixerà els espais de la ciutat romana de Iesso a partir de textos, fotografies, il·lustracions, objectes i restes que l’arqueologia ha posat al descobert: muralla, carrers, cases, termes... L’objectiu és que es puguin reviure les activitats quotidianes que els habitants d’aquesta ciutat van desenvolupar ara fa 2000 anys.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt