Imatge de Museu de Badalona - Conjunt Termes i Decumanus Imatge de Museu de Badalona - Conjunt Termes i Decumanus

Museu de Badalona - Conjunt Termes i Decumanus

El Museu de Badalona és al cor de l’antiga ciutat romana de Baetulo. Al subsòl, s’hi conserva un dels conjunts arqueològics d’època romana més importants de Catalunya. Un recorregut circular permet veure més de 3.400 m² de la ciutat: les termes, del segle I aC —un dels exemples més antics de la península Ibèrica—, i alguns dels principals carrers amb habitatges i botigues. Tot el conjunt ens descobreix com era la vida quotidiana fa més de dos mil anys.

L’exposició permanent inclou sobretot peces de l’època romana, entre les quals destaquen la Venus de Badalona, les pollegueres de la porta de la muralla de la ciutat i la tabula hospitalis.

Tot l’espai està il·luminat escenogràficament i ambientat amb elements de reconstrucció històrica i efectes sonors que ens transporten a l’antiga Baetulo i ens hi fan immersos. El conjunt és accessible i disposa de mòduls tàctils per a invidents.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt