Imatge de Museu d'Arqueologia de Catalunya - Olèrdola Imatge de Museu d'Arqueologia de Catalunya - Olèrdola

Museu d'Arqueologia de Catalunya - Olèrdola

El mes de novembre de 1971, després d’algunes reformes a l’església i la construcció d’un nou edifici en el lloc ocupat per una antiga masia-rectoria, el conjunt monumental d’Olèrdola s’obre al públic. Al 1995 el conjunt monumental d’Olèrdola passa a ser una de les seus del Museu d’Arqueologia de Catalunya, i des del 2014 és gestionat per l'Agència Catalana de Patrimoni Cultural. Olèrdola va ser declarada Bé Cultural d’Interès Nacional l’any 1931 i Bé d'Interès Cultural (BIC).

El Conjunt Monumental d’Olèrdola forma part de la Ruta dels Ibers.

Olèrdola té una situació privilegiada entre la plana del Penedès i el Garraf. Des de la prehistòria, els seus pobladors hi han deixat la seva empremta: un poblat iber, una impressionant fortificació romana i una ciutat medieval, amb esglésies preromàniques i romàniques i tombes medievals excavades a la roca.

Us recomanem anar ben calçats per caminar per la muntanya, aigua i roba d'abric o una gorra pel sol segons l'estació de l'any. Al llarg de l'any oferim diverses visites guiades i visites teatralitzades al Parc Natural i al Conjunt Monumental. Així mateix, si sou excursionistes i us agrada fer muntanya podeu fer la ruta circular al castell d'Olèrdola.

Us animem doncs, a descobrir aquest magnífic conjunt ple d'històries, al bell mig del Parc Natural d’Olèrdola, al cor del Penedès!

Última actualització: 10/04/2024