Imatge de Museu d'Història de Sant Feliu de Guíxols Imatge de Museu d'Història de Sant Feliu de Guíxols

Museu d'Història de Sant Feliu de Guíxols

El conjunt monumental del monestir és la seu principal del Museu d’Història. Intervencions de restauració han permès fer visitables espais com les torres romàniques del Fum i del Corn, que flanquegen la singular façana preromànica de la Porta Ferrada, el palau de l’Abat, que permet comptar amb sales per a exposicions temporals, o la renovació museogràfica de les exposicions permanents.

La sala Capitular acull el fons arqueològic. L’evolució de la ciutat i els fons marítim, industrial i artístic s’exposen a les plantes segona i tercera, on es pot gaudir de la pintura de Josep Albertí, d’una exposició sobre la indústria i l’artesania sureres i d’una altra dedicada a la relació de la ciutat amb la mar, que es complementa amb la visita a la subseu dedicada al Salvament Marítim del segle XIX.

El nou projecte, amb la salut com a eix vertebrador, se situa a la renovada quarta planta, que compta, a més, amb dues sales de congressos amb capacitat per a 150 persones a l’antic scriptoria monàstic.

L’espai gastronòmic ocupa la cuina, el refectori i l’Hort del Rector aportant una oferta de qualitat lligada als hàbits saludables en alimentació i basada en els productes de proximitat i de temporada.

Última actualització: 10/04/2024