Imatge de Museu d'Història de Sabadell Imatge de Museu d'Història de Sabadell

Què ha passat a la plana vallesana des dels primers pobladors fins al Sabadell actual? Què ens expliquen els objectes conservats al museu? Com s’ha passat d’una etapa a una altra? Les respostes a aquestes i altres preguntes es poden trobar tot passejant per l’exposició permanent.

Començarem veient com vivien els primers pagesos i entrarem en la rèplica d’una cabana prehistòrica. Coneixerem els ibers i els romans establerts en aquest territori i, més endavant, el naixement de la vila de Sabadell. Finalment, veurem com la ciutat s’especialitza en la manufactura tèxtil i com s’estableixen les bases perquè esdevingui una gran ciutat industrial.

El museu està situat en una casa fàbrica del 1859. L’any 1931 va esdevenir Museu de la Ciutat i, a partir del 1970, Museu d’Història de Sabadell (MHS).

El museu disposa també de tretze extensions de diversos períodes que completen el relat i l’experiència històrica de la ciutat.

Última actualització: 10/04/2024