Imatge de Museu d'Història de Cambrils Imatge de Museu d'Història de Cambrils

Visitar els diferents espais gestionats pel Museu d’Història de Cambrils permet descobrir l’altra cara de la ciutat, la que l’ha fet arribar al segle XXI i convertir-se en una petita ciutat de l’àrea del Camp de Tarragona.

El turisme és, sens dubte, el motor de la seva economia, però té una marcada identitat pròpia fonamentada en les ocupacions tradicionals d’aquest territori. Els diferents monuments adaptats a la visita ens expliquen l’origen agrícola i pescador del municipi de Cambrils des de l’antiguitat fins als nostres dies. El fet d’haver sigut terra de pas, permet conèixer les diferents cultures que s’han assentat en aquesta terra, eminentment mediterrània, des de la prehistòria fins a l’actualitat. Tot això es pot conèixer als cinc espais i monuments del Museu d’Història de Cambrils, així com a les diferents rutes i activitats que es realitzen al llarg de l’any amb la implicació de l’Ajuntament de Cambrils, la Cooperativa Agrícola de Cambrils i el Centre d’Estudis Cambrilencs.

A l’interior d’aquest edifici municipal, seu principal del Museu d’Història de Cambrils,es poden visitar dues exposicions permanents: “Cambrils: els orígens” i “Molí de les Tres Eres: testimoni viu del passat”. L’edifici, de planta baixa més un pis, presenta encara la bassa, el cacau i el carcabà propis de les construccions farineres hidràuliques, que van estar en funcionament fins a l’inici del segle XX. Va ser restaurat per l’esforç conjunt del Centre d’Estudis Cambrilencs i l’Ajuntament de Cambrils, que van cercar els recursos necessaris per fer que les moles tornessin a fer farina i l’espai esdevingués un referent del moviment cultural del municipi de Cambrils.

Avui comparteix la seu del museu, del Centre d’Estudis Cambrilencs i de l’Antena del Coneixement del Campus Extens de la URV a Cambrils, fet que permet programar actes durant tot l’any, com exposicions temporals, tallers o conferències.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt