Imatge de Museu Arxiu Tomàs Balvey - Casal de Cultura Dr. Daurella Imatge de Museu Arxiu Tomàs Balvey - Casal de Cultura Dr. Daurella

Museu Arxiu Tomàs Balvey - Casal de Cultura Dr. Daurella

El museu porta el nom del seu fundador, Tomàs Balvey, col·leccionista noucentista i últim representant d’una llarga nissaga d’apotecaris documentada a Cardedeu des del segle XVII.

El fons del Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu (MATBC) està format per diverses col·leccions, però n’és l’element més singular l’antiga farmàcia rural de la nissaga Balvey, una de les més antigues d’Europa. El conjunt està format pel mobiliari original de l’any 1780 i conté més de dos-cents pots de ceràmica d’estil imperial, del 1827.

El recorregut museístic del MATBC gira entorn del col·leccionisme, la farmàcia i l’ofici dels apotecaris, i es completa amb el jardí del museu, dedicat a les plantes remeieres, amb espècies d’aprofitament medicinal, i que es presenta com una sala d’exposicions a l’aire lliure que complementa la temàtica central del museu: el benestar, la salut i els remeis.

El MATBC té més de cent anys d’història i una sòlida trajectòria.

Última actualització: 10/04/2024