Imatge de Museu-Arxiu Municipal de Calella Imatge de Museu-Arxiu Municipal de Calella

Museu-Arxiu Municipal de Calella

Des del seu origen al segle XVII, l’edifici del Museu Arxiu Municipal de Calella Josep M. Codina i Bagué ha anat canviant d’usos al llarg del temps, fins a convertir-se en un important equipament cultural de Calella.

Les col·leccions que acull transmeten la història del municipi a través de materials arqueològics, ceràmica popular, maquinària tèxtil, eines d’oficis tradicionals i vestits i blondes, entre altres peces. Els visitants segueixen un recorregut que s’inicia amb les restes d’època romana i que els porta fins a conèixer la importància de la indústria dels teixits a la ciutat. Moltes famílies del municipi han donat roba, des de brodats o puntes de coixí fins a casaques antigues.

Una de les joies del museu és l’antiga farmàcia Barri, d’època modernista, de la qual es conserven pots d’apotecari, balances de precisió, morters o densímetres. A la rebotiga, a més, hi ha pots de ceràmica, flascons i tubs de vidre.

Última actualització: 10/04/2024