Imatge de MUHBA - Museu d'Història de Barcelona Imatge de MUHBA - Museu d'Història de Barcelona

MUHBA - Museu d'Història de Barcelona

L'objectiu del Museu d'Història de Barcelona (MUHBA) és conservar el ric patrimoni històric de Barcelona, documentar-lo i estudiar-lo amb el màxim rigor, i difondre'l entre els seus visitants. Aquesta tasca de difusió es concreta mitjançant la combinació de diferents formats i propostes: l'organització d'exposicions permanents i temporals, xerrades i debats, jornades, seminaris, tallers i casals infantils; l'edició de llibres, guies urbanes i fullets; el disseny d'itineraris urbans i visites comentades, i l'elaboració de propostes de senyalització, web i museu virtual. Tot plegat configura una variada oferta d'activitats adreçada a tots els públics. És així com el MUHBA pretén construir una nova mirada de la Barcelona de principis del segle XXI.

El Museu d'Història de Barcelona (MUHBA) vol ser un nou concepte de museu, distribuït per tota la ciutat i amb nombroses seus que permeten explicar la història de Barcelona en els entorns urbans on s'ha desenvolupat: MUHBA Temple d'August, MUHBA Plaça del Rei, La Porta de Mar, MUHBA Via Sepulcral, MUHBA Domus Avinyó, MUHBA Domus de Sant Honorat, MUHBA El Call, MUHBA Santa Caterina, MUHBA Vil·la Joana, MUHBA Park Güell-Casa del Guarda, MUHBA a Fabra i Coats, MUHBA Oliva Artés, MUHBA Casa de l’Aigua, MUHBA Refugi 307 i MUHBA Turó de la Rovira. Aquests espais recolzen i articulen el relat històric i patrimonial de la ciutat, que també ha de recollir altres patrimonis, com l'alimentari o el musical, i el que signifiquen dins la història de Barcelona. Per aquest motiu, el Museu és també un centre de recerca en història i patrimoni, amb cicles regulars de conferències, seminaris, jornades i diversos postgraus.

Última actualització: 10/04/2024