Imatge de L'Adoberia, jaciment arqueològic. Centre d'Interpretació Històrica del Granollers Medieval Imatge de L'Adoberia, jaciment arqueològic. Centre d'Interpretació Històrica del Granollers Medieval

Museu de Granollers

Granollers és un dels cinc municipis catalans que conserven un interessant patrimoni relacionat amb les adoberies antigues i forma part de la Xarxa d’Adoberies Històriques de Catalunya.

L’adoberia d’en Ginebreda és l’única que queda de la mitja dotzena d’adoberies que hi havia hagut a la ciutat. A més, s’ha conservat amb prou condicions per poder esdevenir un espai museogràfic, emmarcat per un tram entre dues torres de la muralla medieval.

Arqueològicament situada entre finals del segle XVI i principis del XIX, és una mostra de la preindustrialització a Catalunya i palesa la importància de la ciutat com a vila nascuda a l’entorn d’una cruïlla d’antics eixos viaris, on ja des del segle X es va establir un mercat que va esdevenir l’impulsor comercial de la ciutat.

L’Adoberia de Granollers contribueix a una lectura global de l’evolució del treball adober a Catalunya. Per tant, forma part d’un conjunt d’elevat interès històric, cultural, patrimonial i turístic.

Última actualització: 10/04/2024