Imatge de Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont Imatge de Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

L’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP) va ser inaugurat per la Diputació de Barcelona l’any 1969. L’any 2010 es va tornar a inaugurar després de ser traspassat a la Generalitat de Catalunya i de passar a ser gestionat per la Fundació Institut Català de Paleontologia.

L’ICP és un centre d’investigació paleontològica que es dedica a la investigació, conservació i difusió del patrimoni paleontològic del nostre país. El museu de l’ICP té dues sales d’exposicions, una sala permanent on s’expliquen les cinc línies d’investigació del centre centrades en els fòssils de vertebrats —i on destaquen la reconstrucció d’un titanosaure, les reproduccions d’un esquelet sencer de triceratop i un crani de tiranosaure— i una sala d’exposicions temporals. Amb l’objectiu de promoure el coneixement de la paleontologia i el respecte pel patrimoni, l’ICP ofereix activitats adreçades a les escoles i a famílies, i jornades, conferències i altres activitats adreçades a un públic adult.

Última actualització: 10/04/2024