Imatge de Conjunt Monumental de Sant Sebastià de la Guarda Imatge de Conjunt Monumental de Sant Sebastià de la Guarda

Museu del Suro de Palafrugell

Conjunt Monumental de Sant Sebastià de la Guarda

Al conjunt monumental de Sant Sebastià de la Guarda es pot contemplar un jaciment ibèric (segles VI-I aC), una torre de guaita del segle XV (bé cultural d’interès nacional), una ermita, una hostatgeria del segle XVIII (actualment convertida en un hotel) i un far del segle XIX. Tot això, al cim d’una muntanya amb penya-segats d’uns 180 metres sobre el nivell mar, i des d’on es poden fer diverses excursions pel massís, seguint el sender de gran recorregut del Mediterrani.

És recomanable l’experiència de pujar a la torre de guaita (el punt més elevat de la muntanya), una construcció defensiva per vigilar la zona costanera i protegir-la de possibles invasions corsàries i pirates, que conserva molts dels elements originals. Un cop a dalt es pot contemplar, entre els merlets que la coronen, una de les millors vistes de la Costa Brava.

Última actualització: 10/04/2024