Cercador de museus i localitats

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona

Fotografia de l'antic Museu Arqueològic

Fotografia d’Adolf Mas (1908), d’una visita a l’antic Museu Arqueològic de Tarragona. Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

Visita a l’antic Museu Arqueològic de Tarragona, l’any 1908, aleshores ubicat a l’edifici de l’Ajuntament, a la plaça de la Font, una ubicació que es va mantenir durant més de 100 anys, fins que el 1960 es trasllada a l’edifici de la Plaça del Rei, bastit de nova planta com a museu.

Tot i que algunes de les peces que formen part del Museu són conegudes des dels segles XVII, XVIII i XIX, la major part dels seus fons han estat recuperats en els últims cent cinquanta anys, com a conseqüència de la destrucció del port contemporani i de l’extraordinari creixement urbanístic de Tarragona.