Cercador de museus i localitats

Museu Municipal Joan Abelló

Coves de Mallorca. Decoració de la casa Trinxet

Coves de Mallorca. Decoració de la casa Trinxet, Joaquim Mir i Trinxet, 1903. Oli sobre tela, 190 × 220 cm. Museu Municipal Joan Abelló.

L'obra de grans dimensions formava part de la decoració de la Casa Trinxet que Joaquim Mir havia fet per al seu oncle. Hi trobem un paisatge de gran format amb un cromatisme força intens. En aquesta peça, que pertany a l’època mallorquina de Mir, el pintor hi representa una vista de les coves de Mallorca. L’intens cromatisme guanya rotundament la forma, ja que no hi ha cap referència al paisatge; ben al contrari, cal fixar-se en la vibració dels colors, amb un predomini dels colors freds com ara blaus, grisos i verdosos, tot i que a la part superior esquerra destaquen tonalitats més càlides.

AUDIOGUIA

06 Coves de Mallorca. Joaquim Mir. Decoració de la casa Trinxet