Cercador de museus i localitats

Museu Municipal de Nàutica del Masnou

Cistells de palangre

Cistells de palangre de vímet, suro, fusta i cordill. Museu Municipal de Nàutica del Masnou.

Cistells que s’utilitzaven per deixar-hi la pesca de palangre, art de pesca que consisteix en una llarga corda, la mare, d’on pengen una munió de cordetes o braçolades proveïdes d’un ham.

Actualment a Montgat els pescadors professionals de la Confraria i Pòsit de Pescadors Verge del Carme de Montgat, el Masnou i Premià de Mar fan diàriament la darrera subhasta a veu que queda a Catalunya. La Confraria manté, en molts aspectes, els elements de la comercialització tradicional del peix de les barques a les platges i places dels pobles costaners.