Cercador de museus i localitats

Museu Frederic Marès

Col·lecció de soldadets de plom

La col·lecció de soldadets de plom ocupa un espai propi dins el conjunt de joguines i entreteniments del museu.Fotografia de Guillem F-H. Museu Frederic Marès. Barcelona.

Un dels entreteniments més populars al llarg del segle XIX a Catalunya van ser els soldadets de plom. En aquest segle i també durant una bona part del XX van proliferar arreu d’Europa els tallers d’elaboració d’aquests petits exèrcits. El material amb què veritablement estaven construïts no era el plom, sinó un aliatge de plom, estany i antimoni. N’hi ha de diferents mides, però els més habituals mesuren entre 20 i 90 mil·límetres. Reprodueixen amb més o menys versemblança els diferents cossos i batallons dels exèrcits europeus i colonials contemporanis.