Cercador de museus i localitats

Museu Etnogràfic de Ripoll

07. Jocs i joguines

Jugar és tan antic com l’home. Durant la infantesa esdevé l’ocupació primordial i, possiblement, la més educadora. Caldria distingir, en aquesta edat, entre els jocs i les joguines. Els primers, habitualment, no necessiten de gairebé res per dur-los a la pràctica. Les segones poden ser de diverses categories, en preu i en qualitat. N’hi havia, però, de construïdes per la mateixa mainada. Les joguines marcaven diferències econòmiques, els jocs no. Les diades de fer cagar el tió, per Nadal, i la dels Reis eren les més importants dins el calendari infantil. La matança del porc i alguna altra ocasió festiva propiciaven les diversions dels adults. Com és natural, el pas del temps ha modernitzat molt més les joguines que no pas els jocs.

OBJECTES

Altar de jugar a dir missa