Cercador de museus i localitats

Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Retaule de la Marededéu del Roser

Retaule de la Marededéu del Roser, de l’església de Sant Martí de Riner (Solsonès), s. XVII. Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

Aquest retaule de la Marededéu del Roser és atribuït a Pedro Fernández i està datat entre 1625 i 1640. Presenta un excel·lent estat de conservació i il·lustra una tipologia de retaule bastant excepcional a Catalunya per culpa de les destruccions de la Guerra Civil. Al carrer central hi ha una fornícula amb la imatge de la Marededéu, i l’envolten escenes amb els misteris de dolor i de goig. És una obra renaixentista de transició al barroc, amb talla de fusta policromada.