Cercador de museus i localitats

Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Orant de Sant Quirze de Pedret

Orant, decoració mural de l’església de Sant Quirze de Pedret (Berguedà), final s. X - inici de l'XI. Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

Quan es van arrancar les pintures romàniques de l’església de Sant Quirze de Pedret van aparèixer restes d’una decoració mural anterior, preromànica. Són dos fragments que estaven a banda i banda de la finestra de l’absis central. Un d’aquests fragments és conegut per l’Orant, on es representa un personatge masculí amb els braços estesos en actitud de pregària, dins un doble cercle i decorat en ziga-zaga. Sobre aquest cercle hi ha una au amb les ales esteses.

AUDIOGUIA

13. Orant de Sant Quirze de Pedret