Cercador de museus i localitats

Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Bust de la reina Isabel II

Bust de la reina Isabel II, de sal gemma, Lluís Vermell, 1860. Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

L’any 1860 la reina Isabel II va viatjar a Barcelona i es creia que podria visitar el Museu de Sal. Aquest bust era per obsequiar-la. Finalment la reina no va visitar la vila de Cardona i el bust es va quedar al Museu de Sal. És obra de l’escultor, pintor i miniaturista Lluís Vermell i Busquets, autoanomenat el Peregrino Español, bon amic de Mn. Riba. Aquest bust està esculpit amb sal gemma, mineral incolor quan és pur, però amb coloracions variades quan conté impureses com argiles, òxids de ferro o sulfats.