Cercador de museus i localitats

Museu Diocesà de Tarragona

Sala I. Antic refetor canonical

La sala I del museu ocupa espais d’època romana aprofitats en el segle XIII.

En aquesta primera sala es mostra una selecció d’obres que informen sobre la pròpia història de l’àmbit, sobre els orígens del cristianisme a la diòcesi tarraconense, inclosa la incidència de les dues altres grans religions presents a la zona al llarg del temps: la judaica i la musulmana; sobre la restauració de la Seu i la repoblació del Camp de Tarragona i la definició de la diòcesi tarraconense a l’edat mitjana.

Així, es mostren alguns elements arquitectònics de marbre de Luni-Carrara procedents de l’entorn del temple romà, un frontal de sarcòfag, mosaics i altres objectes que serveixen per il·lustrar el passat d’esplendor de Tàrraco en època imperial. Els inicis del cristianisme estan representats amb algunes llànties paleocristianes i un gerret litúrgic d’època visigòtica. Dues peces excepcionals, la inscripció judaica dedicada a la memòria d’Isidora i l’arc àrab procedent de Madinat al-Zahara, aporten exemples de la convivència amb el judaisme i el mahometisme. La resta de la sala exhibeix mostres de pintura, escultura, argenteria i ceràmica realitzades entre els temps del romànic i el primer gòtic.