Cercador de museus i localitats

Museu del Ferrocarril a Móra la Nova

Móra la Nova

El Museu del Ferrocarril es troba situat a les antigues instal·lacions ferroviàries de Móra la Nova.

El Museu del Ferrocarril forma part d’un ambiciós projecte de recuperació d’arqueologia industrial, que també inclou la posada en funcionament d’un tren turístic a vapor entre la Costa Daurada i les comarques de l’interior i la creació d’una escola professional d’oficis ferroviaris.

En l’actualitat es pot gaudir d’una visita guiada que inclou l’edifici de l’enclavament, amb un dels primers sistemes electromecànics de control d’estacions d’Europa; el pont giratori de 23 metres i les antigues cotxeres de carruatges, avui taller de restauració de vehicles. El recorregut finalitza a la nova cotxera del tren turístic, on s’hi restauren i conserven alguns exemplars de locomotores, automotors, cotxes i vagons, que ens mostren l’evolució del ferrocarril al llarg del temps. Entre aquests exemplars hi trobem la 241F-2238, l’únic exemplar que es conserva de locomotora de vapor de gran potència del dipòsit de Móra la Nova.

La col·lecció actual del museu inclou al voltant de 40 peces de tren real. D’aquestes, gairebé la meitat ja s’han restaurat en estat operatiu. Entre elles, la locomotora MZA 606, del tipus “Cuco”, que és avui per avui la locomotora de vapor en funcionament més antiga de Catalunya.

ÀMBITS

<p>La cotxera, amb m&eacute;s de 3500 m2, &eacute;s un dels equipaments ferroviaris m&eacute;s grans en el seu g&egrave;nere.</p>
Cotxera del tren turístic
<p>Edifici de l&#39;enclavament, restaurat i muse&iuml;tzat per voluntaris de l&#39;entitat.</p>