Cercador de museus i localitats

Museu del Cinema - Col·lecció Tomàs Mallol

Projector de cabina de cinema

Cabina de projecció de sala de cinema, Proyector Ossa VI, Maquinaria Cinematográfica SA, Barcelona, 1940-1948. Museu del Cinema - Col·lecció Tomàs Mallol.

Reconstrucció, amb els aparells originals, de la cabina de projecció de la sala de cinema de Torroella de Fluvià. En aquest poble vivia Tomàs Mallol, artífex de la col·lecció que es mostra a l’exposició permanent del Museu del Cinema.

És un exemple de la típica cabina de projecció d’una sala de cinema de poble. Entre els anys 1930 i 1970, les petites sales de cinema van ser presents a la major part dels pobles del nostre país, on projectaven programes dobles de cinema que feien les delícies de grans i petits.