Cercador de museus i localitats

Museu del Ciment de Castellar de n'Hug

Castellar de n'Hug

Museu del Ciment de Castellar de n’Hug

L'antiga fàbrica de ciment Asland, situada al paratge del Clot del Moro, en el municipi de Castellar de n'Hug, va funcionar de 1904 fins a 1975. Les restes avui visibles encara posen de manifest l'espectacularitat d'un dels conjunts fabrils més increïbles de la industrialització catalana, emmarcat en un entorn natural singular.

Actualment el conjunt està adscrit al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), i s'hi ubica el Museu del Ciment de Castellar de n’Hug, inaugurat l'any 2002. La fàbrica i el seu entorn van ser declarats Bé Cultural d’Interès Nacional, en la categoria de monument històric, l'any 2005.

La visita al museu permet entendre l'impressionant conjunt de les restes d’aquest complex industrial aixecat per un grup d’industrials a principis del segle XX. La fàbrica va subministrar ciment en moments de fort creixement de la societat industrial, necessitada tant de noves infraestructures com d’habitatges i nous espais de producció.

AUDIOGUIA

Escolta l'audioguia d'aquest museu

Tots els àudios disponibles

OBJECTES