Cercador de museus i localitats

Museu del Cau Ferrat

Caps dels anarquistes detinguts amb motiu de l’atemptat al Teatre del Liceu

Caps dels anarquistes detinguts amb motiu de l’atemptat al Teatre del Liceu, Santiago Rusiñol, c. 1893, Barcelona, llapis carbó sobre paper. Museu del Cau Ferrat.

Componen aquesta obra vint-i-vuit dibuixos al carbonet distribuïts i traçats per Santiago Rusiñol pels volts de l’any 1894.

Els dibuixos remeten a l’atemptat anarquista del 7 de novembre de 1893 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, un dels esdeveniments més espectacularment sangonosos que van trasbalsar les «bones famílies» de la Barcelona de finals del segle XIX.

De les dues bombes de tipus Orsini que Santiago Salvador Franch va llançar a la platea del Liceu, en va esclatar tan sols una, però va provocar la mort de més de vint persones i en va ferir moltes més.

Els personatges retratats per Rusiñol són alguns dels detinguts per la policia com a sospitosos d’haver col·laborat en aquest acte.