Cercador de museus i localitats

Museu de Montserrat

La dama de l’ombrel·la

La dama de l’ombrel·la, John Singer Sargent, 1911. Aquarel·la, 65 × 54 cm. Donació J. Sala Ardiz. Museu de Montserrat.

Elaine Kilmurray, autora del catàleg raonat de Sargent, ha identificat en La dama de l’ombrel·la de Montserrat el retrat de Rose-Marie Ormond, neboda del pintor. Entre 1900 i 1913 John Singer Sargent (1856-1925) estiuejava als Alps amb la família. Aquesta aquarel·la pertany a una sèrie de figures femenines que va pintar a Simplon el 1911, la part més important de les quals es troba al Museum of Fine Arts de Boston. Tot i l’amistat amb Monet, a Sargent només li podem aplicar el qualificatiu d’impressionista en sentit ampli. Va ser el retratista de l’aristocràcia del seu temps més sol·licitat i ben pagat.