Cercador de museus i localitats

Museu de Montserrat

Jove decadent. Després del ball

Jove decadent. Després del ball, Ramon Casas, 1899. Oli sobre tela, 46,5 × 56 cm. Donació J. Sala Ardiz. Museu de Montserrat.

Ramon Casas (1866-1932) va presentar aquest quadre a Barcelona el novembre del 1899 en una exposició monogràfica de dibuixos originals seus i alguns olis per a la revista Pèl & Ploma. Aquest quadre a l’oli, pintat a París, va servir de base per fer a Barcelona el cartell de l’exposició, on figuraven l’oli i el dibuix original. La «decadent» és una noia esgotada de tant ballar. És la model parisenca Madeleine Boisguillaume, vestida de negre, que podem veure al Museu de Montserrat al costat d’un altre quadre de Casas del qual és la protagonista.