Cercador de museus i localitats

Museu de Mataró. Can Serra

Umbo d’escut de ferro

Umbo d’escut, segle III aC. Ferro, 29,4 x 9,8 x 6,3 cm. Procedent de la necròpolis del Turó dels Dos Pins, Cabrera de Mar. Fotografia d'Eusebi Escarpenter. Museu de Mataró. Can Serra.

Umbo d’escut procedent de la tomba núm. 51 de la necròpolis laietana del Turó dels Dos Pins, que es va excavar l’any 1986. A la mateixa tomba s’hi van trobar diverses armes de ferro de tipologia La Tène, com espases, puntes de llança i les parts metàl·liques dels escuts –umbos i ribets de protecció-.

És un tipus d’umbo de ferro en forma d’ales de papallona que formava part d’un escut oval. Durant el procés d’excavació, es va trobar complet i molt ben conservat, amb els dos claus de cap ample i rodó que el subjectaven  a l’escut i part de la maneta.